جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : سیمین

پارک ساحلي مرجان کیش

پارک ساحلي مرجان که در مجاورت بازار مرجان واقع شده، يکي از زيباترين مراکز ديدني کيش است که بازار مرجان را به دريا ارتباط مي دهد. بسياري از مسافران و ساکنين جزيره اوقات تفريحي خود را در کنار اين پارک گذرانده و از مناظر زيباي ساحلي کيش لذت مي برند.

آلاچيق ها و محوطه سازي جذاب پارک ساحلي مرجان فرصت مناسبي را براي شما مسافران تور کیش بوجود مي آورد که فارغ از هياهوي بازار به ديدار دريا و چشم انداز هاي زيباي طبيعت اطراف برويد و در طول اقامت خود در جزيره کيش از اين منطقه که داراي ساحلي بسيار زلال و شفاف مي باشد ديدن کنيد.

 


شهر باستانی حریره کیش

شهر تاریخی حریره جزیره کیش بقايايى در مرکز ساحل شمالى جزيره قراردارد كه به احتمال بسيار قوى به دوره ساسانيان و اوايل دوره اسلامى بر مى گردد . اين بقايا در وسعتى بالغ بر سه کيلومتر مربع ، بازگو کننده اين مطلب است که روزگارى شهرى بزرگ و آباد در اين منطقه وجود داشته و جمعيت کثيرى را در خود جاى مى داده است.آن چه امروز از اين شهر بر جاى مانده حجمى از معمارى شهرى است اما کمتر و به ندرت طاق ها و پوشش ها و سقف ها سالم برجاى مانده است جز پاره اى موارد که پوشش هاى طاقى شکل سنگى از گزند تخريب در امان مانده است.بقاياى شهر حريره در امتداد ساختمانهاى بندرگاه و دفاتر آن ، قابل ديدن است. طبق نظر سازمان ميراث فرهنگى ، شهر حريره هشتصد سال قدمت دارد.     

حمام در ناحيه شمال غربى خانه اعيانى و با فاصله تقريبى 30 مترى از آن ، دومين بخش از محوطه حريره قرار دارد . اين بخش شامل حمامى است با صحن هاى متعدد و حصار آن با مساحتى تقريبى 500 متر مربع .  به نظر مى رسد اين حمام در نوع خود از قديمى ترين حمام هاى ايران میباشد كه طى كاوش هاى باستان شناسى كشف و شناخته شده است . بناى حمام از سنگ هاى قلوه آهكى و مرجانى و ساروج ساخته شده و داراى فضاهاى مختص از جمله گرمخانه ، محل تنظيف ، خزينه ، سربينه مى باشد .مسافران تور کیش با رفتن به مکان تاریخی حریره کیش  لحظات خوشی را سپری خواهند کرد.

 

 

جهت رزرو و خرید  تور کیش  و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط :

  تور کیش بهار 95

تور کیش اردیبهشت 95

تور کیش خرداد 95

تور کیش تابستان 95

تور کیش ویژه تعطیلات خرداد 95

 تور کیش ویژه تعطیلات تابستان 95 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های کیش,اماکن دیدنی کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مکان های دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: